| 
Čeština (Česká republika)English (United Kingdom)
Chyba
  • JFTP::connect: Could not connect to host "ftp.lkzb.cz" on port 21
DA - 42 "TwinStar"; OK-TPF PDF Tisk Email

DA-42, OK-TPF DA-42, OK-TPF DA-42, OK-TPF DA-42, OK-TPF DA-42, OK-TPF DA-42, OK-TPF

 

Základní popis :

DA 42 TDI Twin Star je dvoumotorový čtyřsedadlový letoun se zatahovatelným podvozkem poháněný dieselovými motory THIELERT Centurion 1.7 o výkonu 135 HP. Jako palivo může být použit letecký petrolej JET A-1 nebo nafta. Motory pohánějí třílisté hydraulicky automaticky stavitelné vrtule MT 3. Motory jsou řízeny elektronickou počítačovou jednotkou FADEC, což pro pilota znamená, že ovládání motorů je uskutečněno pouze jedinou pákou, kterou nastavujeme procenta výkonu. Diagnostika motorů je rovněž elektronická. Motory mají velice nízkou spotřebu. Letoun je vybaven tzv. "glasscocpitem". Veškeré informace jsou zobrazovány na dvou obrazovkách. Jedna slouží pro kontrolu letu, druhá zobrazuje navigační údaje a další potřebné informace o motorech, stavu a spotřebě paliva apod. Základní letové údaje jsou rovněž indikovány klasickými přístroji. Letoun je rovněž vybaven dvouosým autopilotem. Vzlety a přistání mohou být prováděny z asfaltových i travnatých ploch.Křídla jsou na koncích opatřená winglety pro zlepšení aerodynamických vlastností a kromě toho pozitivně ovlivňují mezní vrstvu na konci křidélek při pomalých rychlostech. Klapky jsou rozděleny na dvě části na každém křídle. Vnější část od křidélka k vnějšímu okraji motorové gondoly je koncipována jako klasická klapka, dále pokračuje vnitřní část, nad níž se však nachází motorová gondola a vnitřní část křídla mezi gondolou a trupem s nástupním chodníčkem, což z klapky činí klapku odklápěcí.
Tam, kde byl u jednomotorového předchůdce umístěn motor, se nachází ostrá příď se zavazadlovým prostorem o nosnosti 30 kilogramů, s pohodlným přístupem z obou stran trupu.Směrové kormidlo je výrazně protaženo směrem dolů pod osu koncového kornoutu trupu. Podvozek je klasického uspořádání s řiditelným příďovým kolem a hlavními koly opatřenými brzdami. Příďové kolo se zasouvá do přídě proti směru letu, hlavní podvozek se zasouvá směrem k trupu. Podvozek v zasunuté poloze chrání aerodynamické kryty, vyjma kol hlavního podvozku, která v zasunuté poloze zakrytá nejsou.

Historie :

Historie tohoto typu je poměrně krátká. Letoun vychází z předchozího jednomotorového letounu Diamond DA - 40 Diamond Star. V historii letectví tento letoun zaznamenává vůbec první úspěšné a sériové nasazení vznětových motorů v letectví.

Základní technické údaje :

Motor THIELERT Centurion 1.7
Tah jednoho motoru 100 kW / 135 HP
Maximální rychlost 359km/h
Cestovní rychlost

250 km/h v 18000 ft

304 km/h v 10000 ft

Maximální dolet 1661km
Maximální dostup 5486 m
Maximální stoupavost 5,8 m/s
Hmotnost prázdného letadla 1260 kg
Max. vzletová hmotnost 1700 kg
Rozpětí 13,42 m
Délka 8,5 m
Výška 2,6 m
 

Partneři

Kontakt

Partneři

RocketTheme Joomla Templates