| 
Čeština (Česká republika)English (United Kingdom)
L-23 "Super Blaník"; OK-0220 PDF Tisk Email

L-23, OK-0220 L23, OK-0220 L23, OK-0220 L23, OK-0220

 Základní popis :

Větroň L-23 Super Blaník je dvoumístný celokovový hornoplošník určený pro všechny stupně výcviku a to od elementárního až po speciální výcvik v létání bez vidu, vyšší pilotáže a rovněž k výkonnému plachtění. V obsazení jednou osobou je vhodný i k létání základní akrobacie. Trup je oválného průřezu, poloskořepinové konstrukce. Křídla jsou samonosná, celokovová, lichoběžníkového průřezu a jsou opatřena křidélky. Pevné části letounu jako jsou křídla, trup a nepohyblivé ocasní plochy jsou potaženy duralem. Pohyblivé části jako jsou křidélka nebo vodorovné a svislé ocasní plochy jsou potaženy plátnem. Pilotní prostor je vybaven dvěma palubními deskami, zdvojeným řízením a ostatními ovládacími prvky rovněž ve zdvojené verzi. Překryt kabiny je tvořen dvěma oddělenými průhlednými kryty z organického skla, zadním odklopným vzad na trup a předním odklopným do boku. Přistávací zařízení tvoří zatahovací kolo a ostruhové kolečko. Vlečné zařízení pro start aerovlekem je umístěno v přídi kluzáku a pro vzlet za navijákem na boku trupu.

Historie :

 Dalšími úpravami letadla L-13 Blaník vznikl v roce 1988 nový typ L-23 Super Blaník lišící se zejména novým kokpitem s větším průhledným překrytem s lepším výhledem, ocasními plochami „T", minimalizujícími poškození při přistání do terénu, a zjednodušeným křídlem bez vztlakových klapek s novými koncovými oblouky. Nabízeny jsou i nástavce zvyšující rozpětí křídel na 18 m a klouzavost na 31. Sériová výroba začala v roce 1989 a zatím bylo vyrobeno cca 300 letadel.

 

Hlavní technické údaje:

Rozpětí 16,2 m
Délka 8,5 m
Výška 1,9 m
Nosná plocha 17,4 m2
Max. vzletová hmotnost 530 kg
Hmotnost prázdného letadla 310 kg
Max. přípustná rychlost 253 km/h
Minimální rychlost 55 km/h
Klouzavost 1:28
Klesavost 0,82 m/s
Maximální přetížení +5 g / -2,5 g

 

 

 

 

Partneři

Kontakt

Partneři

RocketTheme Joomla Templates